Monday, May 21, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. Α. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. Α. ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, εκτενές άρθρο του π. Σεραφείμ Ζήση, που επιγράφεται Ἀπάντηση στὶς κριτικὲς ἐρωτήσεις τοῦ κ. Ἀδαμαντίου Τσακίρογλου (περὶ ἀκοινωνησίας, Οὐκρανίας καί τινων ἄλλων)”.

Δεν θα αναδημοσιεύσουμε το άρθρο, παρόλον ότι περιέχει πολλά σημαντικά στοιχεία, για τέσσερις κυρίως λόγους:

1.) Είναι πολύ εκτενές (σχεδόν 6,000 λέξεις) και τα εκτενή κείμενα δεν διαβάζονται παρά από ελάχιστους.

2.) Το άρθρο του Οσιολογιώτατου δεν είναι μόνον πολύ εκτενές, αλλά και πολύ εξειδικευμένου ενδιαφέροντος και -ως εκ τούτου- είναι φυσικό να ενδιαφέρει λίγους ή μάλλον ελάχιστους.

3.) Σε διάφορα Σχισματικά ιστολόγια (“Πατερική Παράδοση”, “Ομολογία” κτλ.) αρθογραφούν ή γράφουν παραπλανητικά σχόλια και άρθρα Οικουμενιστές ως 1.) ανώνυμοι, 2.) ψευδώνυμοι, 3.) με αρχικά ή 4.) με το όνομα υπαρκτών προσώπων, με στόχο να αποσπούν την προσοχή μας από τα ουσιώδη. Επιδιώκουν να μας εξαναγκάσουν να συζητούμε αστήρικτες θέσεις θεολογικά, που αφορούν τον Οικουμενισμό, το Σχίσμα και την Αποτείχιση, αντί να απαντούμε στις ουσιαστικές προκλήσεις των Οικουμενιστών.

Επομένως, γιατί να τους δίνουμε την ευκαιρία να μας αποπροσανατολίζουν από τον στόχο μας;

4.) Ο βασικός, όμως, λόγος που δεν κρίνουμε σκόπιμο να αναδημοσιεύσουμε το άρθρο του π. Σεραφείμ, είναι, επειδή θεωρούμε τις συζητήσεις με τους Σχισματικούς ατελέσφορες και παρελκυστικές. Οι Σχισματικοί είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο να διεξάγουν ατέλειωτες αντιπαραγωγικές συζητήσεις, οι οποίες δεν οδηγούν πουθενά και οι οποίες τείνουν να ανάγουν δευτερεύοντα θέματα σε πρωτεύοντα και να αποπροσανατολίζουν τον αγώνα. Αν αρχίσεις να απαντάς, σε όσα σου καταμαρτυρούν οι Σχισματικοί, απλά δεν θα έχεις χρόνο να κάνεις οτιδήποτε άλλο.

Μου είναι ειλικρινής πεποίθηση ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης και άλλοι ιερώς αποτειχισθέντες κάνουν ένα τεράστιο λάθος. 

Αντιμετωπίζουν τους Σχισματικούς, ως εάν να είναι Αποτειχισμένοι, όχι -φυσικά- επειδή θεολογικά δεν μπορούν να κάνουν την διάκριση μεταξύ Σχίσματος και Αποτείχισης, αλλά, επειδή τρέφουν την μάταιη ελπίδα, ότι, αν τους πιάσουν με το καλό και το φιλότιμο, ότι θα τους βοηθήσουν να μετατοπιστούν από το Σχίσμα στην Αποτείχιση.

Πρόκειται για φρούδα ελπίδα και για κυνήγι χίμαιρας. 

Με τους σχισματικούς έχεις πάντοτε ξεκάθαρες κουβέντες. Απλά τους λες τίμια και παστρικά: Αδελφέ μου! Αυτήν την στιγμή βρίσκεσαι εκτός Εκκλησίας. Εκτός Εκκλησίας σωτηρία δεν υπάρχει. Οφείλεις, λοιπόν, να επιστρέψεις στην Εκκλησία και να αγωνιστείς, ως Αποτειχισμένος, αν το επιθυμείς, εναντίον του Οικουμενισμού.

Το γε νυν έχον, και όσον με αφορά, “ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έστω” και εσύ, ως Σχισματικός, είσαι -οικεία βουλήσει- “ακοινώνητος”.

7 comments:

  1. Σας  ευχαριστώ κ. Τελεβάντο . Μέ αναπαύσατε !   Και εγώ το λέω αυτό  , οτι δηλαδή εγώ γράφω  μέ καλύτερο τρόπο από ότι ο π. Σεραφείμ !  



    Και  για νά σοβαρευτούμε  , αφού δεν θέλουν τον δικό μου χύδην λόγο , άς  στρώσουν  τον πισινό τους  νά διαβάσουν  την πραγματεία του  π. Σεραφείμ  !  Δεν έχουμε την απαίτηση νά την διαβάσουν  ο Π.Β . , ο Κ.Ν . , ο  Φ.Ξ .  ο  Χ  και ο Ψ  , άς την διαβάσουν  έστω οι κύριοι  Σημάτης , Ρίζος , Τσακίρογλου  .  Μήν όμως  υποτιμάτε  τόσο πολύ  την αξιωσύνη  των  σχολιογράφων του  ιστολογίου  . Σας  διαβεβαιώ  μικρό είναι τό μάτι σας  .  Πόση ώρα κάνατε  εσείς νά διαβάσετε  την πραγματεία  του π. Σεραφείμ  ;  Ήδη είδα  έναν σχολιογράφο  που μέ εξέπληξε  η ταχύτητά του .  Άν υποθέσουμε  , οτι άρχισε την μελέτη άμα τη εμφανίσει  του άρθρου  την μελέτησε  εις βάθος  μέσα σέ 45  λεπτά  και την  βαθμολόγησε  μέ  μείον  5  .  Πόση  αλήθεια  βλακεία μεγατόνων χρειάζεται  για  νά επαίρεται κανείς  για την αμάθειά του ! 



    Τυγχάνει  ο κ. Σημάτης  τελοιόφοιτος  του κατηχητικού ;   Θεωρεί μεγαλύτερη  βλαστήμια  την λέξη  " παλιόμουτρο "  απο τό νά  αναρτά  ένα τέτοιο  βλακώδες  ανώνυμο  σχόλιο  κάτω από   μία τέτοια  εργασία !  Ακόμα και οι ειδωλολάτρες  φοιτητές  στην φιλοσοφική σχολή των Αθηνών  σεβάστηκαν  τον   νεαρό μέγα  Βασίλειο .  Δεν του έμαθε κανείς του κ. Σημάτη οτι η κακοήθεια  δεν βρίσκεται στίς  λέξεις ;  Δεν  ξέρει οτι  είναι  μία  επιταγή  της  δεοντολογίας  νά σέβεται κανείς  αυτόν που φιλοξενεί  , αυτόν που τον τιμά  μέ μία τέτοια  εργασία  , που όπως λέτε  δεν τους αξίζει ;  Βουλώστε  το επιτέλους  παλιόμουτρα !

    ReplyDelete
  2. Το άρθρο του π. Σεραφειμ είναι εξαιρετικό και αποκαλυπτικό για πολλά θέματα. Ιστορικά θεμελιωμένο, θεολογικά τεκμηριωμένο και γραμμένο με ήθος και χριστιανική ευγένεια.

    Θ πάω στην "Πατερική Παράδοαση" για να δω τι αήθη πράγματα έγραψαν πάλιν αν και, κυρία Λωρίτου, δεν περιμένω τίποτα καλύτερο από αυτούς.

    ReplyDelete
  3. Δεν νομίζω κ. Τελεβάντο οτι τρέφουν ο π. Θεόδωρος και π. Σεραφείμ Ζήσης κάποια τέτοια ψευδαίσθηση  , οτι δηλαδή μέ τό " καλό "  θα μετακινηθούν  απο τις κακόδοξες  θέσεις τους . Απλά  μήπως  μέ ποιμαντική φειδώ θελήσουν και τους  φωτίσει ο Θεός και διασωθεί η κατάσταση . Μήπως θελήσουν λάθρα νά περάσουν  οι κακοδοξίες τους  μέσα στά ευρύτατα πλαίσια  της   ποιμαντικής  οικονομίας  και του 15ου Κανόνος  . Δηλαδή μήπως τελικά τους σώσει αυτό που τόσο λυσσαλέα πολεμούν , δηλαδή  η δυνητικότητα του Κανόνος .  Επίσης θεωρώ  , δεν θυμάμαι και άν τό διευκρινίζει ο π. Σεραφείμ , οτι  θέλει νά διαλύσει έστω και την υποψία   ενός καλοπροαίρετου  ανθρώπου  , οτι  τρέφει αισθήματα υπεροψίας .  Δεν είναι υπεροψία  , αλλα ισχύει το : μή δότε  τους μαργαρίτας τοις κυσί .

    ReplyDelete
  4. Μελέτησα πολύ προσεκτικά το εξαίρετο άρθρο του π. Σεραφείμ και δεν διέκρινα ίχνος υπεροψίας. Απλά δεν έχουν τι να απαντήσουν στα συντριπτικά επιχειρήματα που παραθέτει και δίνουν ένα χαρακτηρισμό, για να αποφύγουν να απαντήσουν επί της ουσίας.

    Ειλικρινά δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να ασχολούμαστε με τα καμώματά τους.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Μετά απο όλο αυτό τον καταιγισμό των επιχειρημάτων και τό " σφάξιμο μέ το βαμπάκι " άν ήμουν στην θέση των κυρίων Σημάτή , Ρίζου , Τσακίρογλου καθώς και του ανωνύμου " ομολογητή " Δ.Π. , θά είχα βάλει τό κεφάλι μου κάτω από κανένα τραπέζι και θά είχα γίνει
    μουγγή και άλαλη από την ντροπή μου ! Αυτοί όμως κατα την πάγια τακτική τους ρομαντικά θά τό απολαύσουν . Θά πούν ! Αχ! τί ωραία ψιχάλα ! Θα προσπεράσουν ανώδυνα τό πάθημα , θά κάνουν την αναισθησία τους ομπρέλα απέναντι στον καταιγισμό και θά ανασυντάξουν τις δυνάμεις τους για τά επόμενα ψέματα . Πολύ ωραία η εικόνα που χρησιμοποιεί ο π. Σεραφείμ του αποστακτηρίου . Μετά την απόσταξη των επιχειρημάτων και την εξανέμησή τους βρίσκονται στό ίζημα δηλαδή στην λάσπη ! Πάνω από όλα προέχει η καθαρή και αμόλυντη αποτείχιση . Καθαρή αποτείχιση μέ ακάθαρτη απο τά πάθη καρδιά !

    ReplyDelete
  7. Τά μεταξωτά βαμπάκια θέλουν και μεταξωτούς λαιμούς .....!

    ReplyDelete