Monday, April 9, 2018

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΑΥΜΑΚΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ, ΕΝ ΑΓΡΥΠΝΙΑΙΣ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ
_________

Επισκόπου Θαυμακού Ιακώβου, Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Ασωμάτων-Πετράκη, Εν αγρυπνίαις ΙΔ΄, Αθήναι 2017, σσ. 54.

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο Θεοφιλέστατος συγγραφέας, πολύπειρος διάκονος του άμβωνος και εν ταυτώ δεξιός χειριστής του καλάμου, καταπιάνεται στον παρόντα τόμο με το κήρυγμα, κυρίως κατά τις μνήμες Αποστόλων. Ως γνωστόν σ’ αυτούς περιλαμβάνονται οι Δώδεκα και οι Εβδομήκοντα Απόστολοι. Όμως υφίστανται και κηρύγματα στις μνήμες Αγίων (όπως των ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης), των Αρχαγγέλων κ.ο.κ..

Τα κηρύγματα του Θεοφιλέστατου, που εκφωνήθηκαν κατά τη διάρκεια αγρυπνιών στη Μονή Πετράκη, χαρακτηρίζονται σαν σύντομα, αλλά αυτό δεν αποβαίνει εις βάρος της ουσίας. Ουκ εν τω πολλώ το ευ. Έχουμε συνολικά ενώπιόν μας 11 ομιλίες του Θεοφιλέστατου σε αντίστοιχες αγρυπνίες (εν μέσαις Αθήναις) κατά το 2016 από τις 21/22 Ιανουαρίου (μνήμη Αποστόλου Τιμοθέου) μέχρι τις 26/27 Δεκεμβρίου (μνήμη πρωτομάρτυρος Στεφάνου). 

Αξιοσημείωτη είναι η κατωτέρω παρατήρηση του Θεοφιλέστατου επισκόπου Ιακώβου: «Σήμερα με τις σκοπιμότητες και τις ανάγκες που έχει η κοινωνία μας περιορίζουν την αξία του Ευαγγελίου μόνο στην άσκηση της φιλανθρωπίας και το αποκόπτουν  από όσα μας διδαξε ο Χριστός, ότι η αγαπη προς τον πλησίον, η ηθική ακεραιότης και γενικά οιαδήποτε αρετή, αξία έχει όταν προσανατολίζεται κανείς στην αναζήτηση της Βασιλείας του». 

Κλείνω με το σχολιασμό μιάς επίκαιρης  θέσεως του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου Β΄, την οποία σημειώνει στον Πρόλογό του. «Σύμφωνα με το Σύμβολο της Πίστεως, η τέταρτη ιδιότητα που προσδίδεται στην Εκκλησία μας είναι αυτή της αποστολικότητος». 

Προσυπογραφούμε χωρίς δεύτερη σκέψη τη θέση αυτή. Μόνο που τον Ιούνιο του 2016 στο Κολυμβάριο της Κρήτης ο Μακαριώτατος (και οι περί αυτόν αντιπροσωπεία με μόνη εξαίρεση τον Ναυπάκτου Ιερόθεο), αντί να πειθαρχήσει στις ρητές εντολές της Ι.Σ.Ι. της εν Ελλάδι Εκκλησίας που του απαγόρευαν να προσδώσει εκκλησιαστικότητα στους αιρετικούς, προσυπέγραψε το κατάπτυστο και αντορθόδοξο κείμενο 6, που χαρακτηρίζει τους παντοειδείς αιρετικούς ως «ετερόδοξες Εκκλησίες και ομολογίες»!!! 

Η τοιαυτη διγλωσσία μας θλίβει βαθύτατα και μας βρίσκει καθέτα αντίθετους. Η, κατά τον Μακαριώτατο κ. Ιερώνυμο, «διψασμένη για Θεό πόλη των Αθηνών» δεν ξεδιψά με τέτοιες τραγελαφικές αποφάσεις, που είναι πρωτοφανείς στην εκκλησιαστική ιστορία, αλλά με την προάσπιση της «άπαξ παραδοθείσης τοις Αγίοις πίστεως».

No comments:

Post a Comment