Sunday, March 18, 2018

ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΗ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΤΙΩΤΑΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΣ;


ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΗ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΤΙΩΤΑΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΣ"

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

“Θεολογικώς αρτιώτατα συνοδικά κείμενα”.... “θορυβώδεις αυτόκλητοι κριτές” είπε ο Παναγιώτατος.

Είναι σαφής ο υπαινιγμός, ότι η Σύνοδος της Κρήτης είναι αλάθητος, ότι δεν επιδέχεται αμφισβήτηση! Αυτό σε ποιά εκκλησιαστική παράδοση και εκκλησιολογία στηρίζεται άραγε;! Δεν υπάρχουν “αυτόκλητοι” κριτές. Οι κριτές, δηλαδή το πλήρωμα της Εκκλησίας, κλήρος και λαός, ασκεί το κυριαρχικό του δικαίωμα να κρίνει τα πρόσωπα που εκπροσωπούν τους θεσμούς, εν προκειμένω τον θεσμό του επισκόπου, με σκοπό να σώσει τον θεσμό από τα πρόσωπα και τις ενέργειές τους που τον προσβάλλουν. Αυτό το μαρτυρεί η διαχρονική πράξη της Εκκλησίας από την εκκλησιαστική ιστορία των πρώτων αιώνων μέχρι και πρόσφατα. 

Το παρόν ιστολόγιο έχει δημοσιεύσει θεολογική εργασία του π. Σεραφείμ Ζήση με τις θέσεις πρόσφατων ακαδημαϊκών θεολόγων (π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ, π. Ι. Ρωμανίδη, Τρεμπέλα, Μουρατίδη, Φειδά, του βυζαντινολόγου σερ Στήβεν Ράνσιμαν) πάνω στο θέμα. Τόσο μεγάλη διαστρέβλωση της εκκλησιαστικής ιστορίας από τον Πατριάρχη δεν επιτρέπεται!

No comments:

Post a Comment