Friday, February 23, 2018

ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΚΓ΄



ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ

ΚΓ΄


Του Πρωτοπρ. Άγγελου Αγγελακόπουλου
=====

ΚΕ) Οἱ μόνοι κληρικοί, πού ἐφαρμόζουν ὀρθά τήν διακοπή μνημοσύνου στόν Ἑλλαδικό χῶρο, εἶναι ὁ ὁμότιμος καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης, ὁ Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Νικόλαος Μανώλης, ἀμφότεροι κληρικοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης καί ὁ Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Φώτιος Βεζύνιας, κληρικός τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Λαγκαδᾶ, Λητῆς καί Ρεντίνης.

ΚΣΤ) Γιά τούς σχισματικούς Ζηλωτές-Παλαιοημερολογῖτες ἰσχύουν ὅσα μᾶς εἶπε παραπάνω ὁ Ὅσιος Παϊσιος ὁ Ἁγιορείτης. Αὐτοί διέκοψαν τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, ἀποσχίσθηκαν καί δημιούργησαν δικές του «Ἐκκλησίες»-παρατάξεις, ξεπερνώντας καί τούς Προτεστάντες ἀκόμη, καί ἐξακολουθοῦν νά ὁμιλοῦν, ὑβρίζοντας τούς πάντες, πρᾶγμα παράλογο.

Ὁ ἀρχηγός τῶν καλουμένων «Ἀποτειχισμένων», π. Εὐθύμιος Τρικαμηνάς, καθαιρέθηκε τό 2007, ἐπί Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κυροῦ Χριστοδούλου, ἀπό τό Δευτεροβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος, ἐπειδή ἀρχικά ἀποτειχίστηκε ἀπό τόν Τοπικό του Ἐπίσκοπο Σεβ. Μητρ. Λαρίσης καί Τυρνάβου κ. Ἰγνάτιο, ὄχι γιά θέματα Οἰκουμενισμοῦ, ἀλλά γιά θέματα δικαιοσύνης καί κανονικῆς τάξεως, δηλαδή ἐξαιτίας τῆς μή ἀναγνωρίσεως καί μή μνημονεύσεως τοῦ Μητροπολίτη Λαρίσης, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐκλεγεῖ, ἐνῶ ὁ κανονικός καί νόμιμος Μητροπολίτης Λαρίσης κυρός Θεολόγος βρισκόταν στή ἐπίγεια ζωή του, πράγμα τό ὁποῖο συνιστοῦσε περίπτωση μοιχεπιβασίας μητροπολιτικοῦ θρόνου. Ἀφοῦ, δέχθηκε τήν καθαίρεσή του γιά πολλά χρόνια, ξαφνικά τά τελευταῖα 3-4 χρόνια, βρίσκοντας ὡς ἀφορμή τόν Οἰκουμενισμό πολλῶν Ἐπισκόπων καί δεικνύοντας ἕνα ἀντιοικουμενιστικό πρόσωπο, ἄρχισε νά λειτουργεῖ ἀπό μόνος του, χωρίς νά τοῦ ἀρθεῖ ἡ καθαίρεση καί λάβει κανονική ἄδεια, σ’ ἕνα παλαιοημερολογίτικο μοναστήρι τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου στίς Σταγιάτες τοῦ Βόλου καί στό ἰδιωτικό ἐκκλησάκι τοῦ Ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ στά Βασιλικά Θεσ/κης, πού ἀνήκει στόν ἐπίσης «ἀποτειχισμένο» κ. Ὀδυσσέα Τσολογιάννη, μέ τόν ὁποῖο ἐσχάτως ἔχουν ἔλθει σέ ρήξη. 

Γιά νά εἶναι ὁ π. Εὐθύμιος καλυμμένος Ἐπισκοπικά, προσέτρεξε, ἄν καί κληρικός τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στόν ἀδίκως καθηρημένο καί ἀποτειχισμένο ἀπό τήν Σερβική Ἐκκλησία Σεβ. Μητρ. πρώην Ράσκας καί Πριζρένης κ. Ἀρτέμιο, μέ τόν ὁποῖο συλλειτούργησε ἀρκετές φορές. Ὁ Σεβ. Ἀρτέμιος μέ ἐπίσημο ἔγγραφο τοῦ παρεῖχε τήν ἄδεια νά λειτουργεῖ καί νά μνημονεύει «Ὑπέρ πάσης ἐπισκοπῆς Ὀρθοδόξων». Πέραν πάσης ἀσκήσεως σοβαρῆς κριτικῆς εἶναι καί οἱ συμβουλές τοῦ π. Εὐθυμίου πρός τούς Ἀποτειχισμένους νά μήν κοινωνοῦν καί νά μήν μεταλαμβάνουν στήν Ἑλλαδική Ἐκκλησία, ἐπειδή εἶναι οἰκουμενιστική καί τά μυστήριά της ἄκυρα. Ἐνῶ, λοιπόν, διεκδικεῖ τήν ἀποκλειστικότητα τῆς ἐγκυρότητος τοῦ μυστηρίου τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί τῆς Θείας Κοινωνίας μόνο στή δική του ἀποτειχισμένη Θεία Λειτουργία καί μόνο ἀπό τά δικά του ἀποτειχισμένα χέρια, ἐντούτοις ἐπιτρέπει στούς ἀκολούθους του νά συμμέτεχουν καί νά τελοῦν τά ὑπόλοιπα μυστήρια σέ Ναούς τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας. Ἄς θαυμάσουμε τήν Κανονικότητα καί τήν Ἐκκλησιολογία τῶν «ἀποτειχισμένων»!

(Συνεχίζεται)

1 comment:


  1. Σεβαστέ π. Αγγελε

    Η ανάπαυσή μας στην ποδηγεσία του π. Θεοδώρου Ζήση και η αναγνώριση ως του πλέον ηγετικού προσώπου , όχι προσωπολατρικώς αλλά επειδή έτσι πιστεύουμε , καθόλου δεν εξυπακούεται οτι μπορούμε νά αδικούμε πρόσωπα που αγωνίζονται και έχουν προσφέρει στην εκκλησιαστική υπόθεση Εγώ δέν είμαι απο αυτούς που θα πώ οτι ο π.Ευθύμιος Τρικαμηνάς είναι αλάθητος , όμως δέ7ν μου αρέσει η αδικία και δέν ωφελεί Μάλλον δέν γνωρίζετε καλά τον άνθρωπο και αγνοείτε πολλά πράγματα από την ζωή του Ο π. Ευθύμιος δεν ανακάλυψε τα τελευταία 3-4 χρόνια τον οικουμενισμό και άρχισε νά δείχνει ένα αντι-οικουμενιστικό πρόσωπο για νά καλύψει Κανονικές παραβάσεις του Ο π. Ευθύμιος άρχισε νά πολεμά τον οικουμενισμό στό πρόσωπο αυτού που τελικά τον καθήρεσε , δηλαδή του Χριστοδούλου ως Δημητριάδος απο τις αρχές της δεκαετίας του 90 , ίσως και νωρίτερα , ο οποίος γι αυτό τον λόγο τελικά τον απομάκρυνε απο την μητρόπολη Δημητριάδος  Δέν νομίζω οτι ποτέ τέθηκε θέμα μνημόνευσης του ήδη προβληματικού  και μοιχεπιβάτου  Λαρίσσης Ιγνατίου , τον οποίον δέν μνημόνευε ούτε και ο π. Αθανάσιος Μητιληναίος  Όταν Συνοδική επιτροπή τον παρέπεμψε στό Συνοδικό δικαστήριο μέ πρόεδρο τον σεβασμιότατο Εδέσσης Ιωήλ  το 2007 ήδη προιούσης της αιρέσεως του οικουμενισμού , τό παραπεμπτικό έλεγε  , οτι σήμερα που η εκκλησία έχει ειρήνη , δέν υπάρχει λόγος  διαμαρτυρίας εναντίον των επισκόπων !  Μοιχεπιβασίες , Μ.Α.Τ. , σκάνδαλα Τεμπών , φίμωση αγίων και περιορισμός των στό επικηρυγμένο  μοναστήρι των , προσπάθεια αλώσεώς των εκ των έσω μέ εγκάθετους , για νά αναφέρουμε μόνο τά τοπικά και όχι τα γενικά  περί οικουμενισμού  , για τά οποία οι αντιοικουμενιστές πατέρες σήκωσαν τό λάβαρο , η συνοδική επιτροπή έβλεπε ειρήνη και  ο εχθρός της ειρήνης ήταν ο π. Ευθύμιος! Και αφού καθαιρέθηκε ο π. Ευθύμιος , γιατί δεν επήλθε η ειρήνη  και σήμερα ανακαλύπτουν και άλλους εχθρούς της ειρήνης  υποψηφίους πρός καθαίρεσιν ;  Προσπαθείτε νά πείτε κάποια πράγματα , αλλά  εξ αιτίας της αγνοίας σας τά λέτε αρκετά μπερδεμένα  Τό μοναστηράκι στις Σταγιάτες που ο π.Ευθύμιος λειτουργεί  είναι απλά ιδιοκτησίας  μιάς αδελφότητος που προσχώρησε στό παλαιό Τίποτα περισσότερο και καμμία σχέση δέν έχει ο π. Ευθύμιος μέ τό παλαιό ημερολόγιο Δέν νομίζω οτι το πρόβλημα της εκκλησίας  είναι ο π. Ευθύμιος και η  ακριβής απόχρωση  στό χρωματικό φάσμα  του αντιοικουμενιστικού χώρου  Ως χαρακτήρας είναι παρορμητικός και ίσως σέ αυτό το χαρακτηριστικό του ωφείλεται η  πρό ετών ερμηνεία του 15ου Κανόνος ως " υποχρεωτικού "  Δεν νομίζω οτι είναι καιρός για νά ερίζουμε γι αυτά τά θέματα που έχουν ήδη ξεπεραστεί  Θά έπρεπε ήδη νά μιλάμε για την υποχρεωτική καταδίκη του οικουμενισμού  Φοβάμαι οτι ψάχνουμε ψύλλους στ' άχυρα  Δηλαδή ακόμα και οι αντιοικουμενιστές πατέρες νοιάζονται για το ποιμαντικό συμφέρον του ποιμνίου των , ενώ δέν θα έπρεπε νά νοιαστεί ο π. Ευθύμιος ; Αλήθεια θα μέ ενδιέφερε νά μάθω τί λέγει ο π. Επιφάνιος για τις άδικες καθαιρέσεις για θέματα πίστεως  Εγώ πρώτη αντιμετώπισα τις κυρώσεις του αγίου Ποτηρίου , αλλά ειλικρινά το θεωρώ πλέον μία ανώφελη μικρολογία  Στό διάστημα αυτό δέν μας εμπόδισε  η καθαρότητα του Ποτηρίου  να συνεργαζόμαστε καθαροί και ακάθαρτοι στα ομολογιακά θέματα ως αδελφοί  Ο π. Ευθύμιος ως χαρακτήρας δεν είναι στενόκαρδος άνθρωπος και αυτό τον βοηθά νά υπερβαίνει αυτός ο ίδιος  τις κακοτοπιές  Θέλω μέ  αυτά νά πώ οτι οι οικουμενιστές μπουρδουκλώνουν  δόγματα   οικουμενικές Συνόδους , Ιερούς Κανόνες και εμείς ερίζουμε περί όνου σκιάς  Ας  αντιμετωπίσει ο π. Θεόδωρος όλους τους ανυπότακτους  ως τά μικρά παιδιά που μέ κάποια αναίδεια κλωτσούν τους μεγάλους  μέχρι νά τους περάσει ο θυμός  , στίς περιπτώσεις που δέχτηκε καί συνεχίζει νά δέχεται άδικες επιθέσεις  Η περίπτωση του Ωραιοκάστρου αποδεικνύει οτι δέν είναι και τόσο χειραγωγήσιμος  Μέσα σέ ένα καθεστώς τέτοιας εκκλησιαστικής ανωμαλίας και διωγμών εμείς ψάχνουμε νά βρούμε και νά καταδικάσουμε πρόσωπα  μέ τόσο αυστηρά κριτήρια  Η υπέρβαση , η αγάπη , η κατανόηση  δέν είναι μπουρδούκλωμα  της Κανονικότητος , αλλά  ίασή της 

    ReplyDelete