Wednesday, November 1, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε το ακόλουθο απόσπασμα από την παρέμβαση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη στὴν 2η Διεθνῆ Διάσκεψη Ἀθηνῶν γιὰ τὸν «Θρησκευτικὸ καὶ Πολιτιστικὸ Πλουραλισμὸ καὶ τὴν Εἰρηνικὴ Συνύπαρξη στὴ Μέση Ἀνατολή»:

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
________

«Ὁ εἰλικρινὴς διάλογος ἔχει τὴν δύναμιν νὰ ἄλλαζει τὸν ροῦν τῆς ἱστορίας. Οἱ διαθρησκειακοὶ διάλογοι ὀφείλουν καὶ δύνανται νὰ ἀποκτήσουν νόημα καὶ ἀποτελεσματικότητα, μόνον ἐὰν τοὺς ἐκ τῶν πιστῶν ἀνθρώπων ἀνησυχοῦντας, ἁπαλλάξωμεν τοῦ φόβου, ὅτι διὰ τῶν διαλόγων αὐτῶν ἐπιδιώκεται δῆθεν πανθρησκειακὸς συγκρητισμός, καὶ ἐὰν ταυτοχρόνως ἀναδείξωμεν πειστικῶς τὴν ἀξίαν καὶ ἀναγκαιότητα τοῦ ἀμοιβαίου σεβασμοῦ, τῆς συγχωρήσεως, τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἀλληλεγγύης, διὰ τὴν κοινωνικὴν συνοχήν, τὴν εἰρήνην, τὴν ἀπόδοσιν τῆς δικαιοσύνης, τὴν ἀποθάρρυνσιν φονταμενταλιστικῶν φανατισμῶν, τὴν ἀποδοχὴν τῆς ἑτερότητος εἰς τὴν ταχέως παγκοσμιοποιουμένην κοινωνίαν, ὅπου ἀναπόφευκτος εἶναι πλέον ἡ συμβίωσις ὁμοεθνῶν καὶ ἀλλοεθνῶν, ὁμοθρήσκων καὶ ἐτεροθρήσκων, ὁμοδόξων καὶ ἑτεροδόξων, πιστῶν καὶ ἀπίστων».

ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤ’ ΑΝΑΓΚΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ
_________

Ο διάλογος αυτός καθεαυτός με οιονδήποτε δεν συνιστά ασφαλώς οικουμενιστική εκτροπή. Ο Απόστολος Παύλος, ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και άλλοι Πατέρες της Εκκλησίας έκαναν διάλογο με άθεους, σκεπτικιστές, ειδωλολάτρες και Μωαμεθανούς χωρίς να σημαίνει ότι πρόδωσαν την πίστη μας.

Οι σημερινοί διάλογοι, όμως, με το Ισλάμ και με άλλες θρησκείες δεν διεξάγονται μέσα στο πνεύμα των διαλόγων που έκαναν οι Άγιοι Απόστολοι και οι Άγιοι Πατέρες, οι οποίοι συνομιλούσαν με τους εκτός Εκκλησίας ειδωλολάτρες, Μωαμεθανούς κτλ. με ένα και μόνο στόχο: Να τους κατηχήσουν στον χριστιανισμό.

ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ
________

Οι σημερινοί Διαθρησκειακοί διάλογοι διεξάγονται, όχι για λόγους πίστεως, αλλά για να εξυπηρετήσουν εθνικούς, κοινωνικούς, πολιτικούς κτλ. στόχους.

Γι’ αυτό είναι αλήθεια ότι η πρόθεση των ορθόδοξων ιεραρχών που συμμετέχουν σε διαθρησκειακές διασκέψεις δεν είναι να ξεπουλήσουν την πίστη μας, αλλά είναι, επίσης, αλήθεια ότι -κατά κανόνα- στις Διασκέψεις αυτές γίνονται αυστηρά απαγορευμένες από τους Ιερούς Κανόνες συμπροσευχές με τους αλλόθρησκους. Είναι αλήθεια προπαντός ότι ουδεμία προσπάθεια καταβάλλεται για να οδηγηθούν στην αληθινή πίστη οι εν τη πλάνη των αιρέσεων καθήμενοι και το σκότος των άλλων θρησκειών κείμενοι.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ;
________

Αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Τόσον ο Παναγιώτατος όσον και οι άλλοι ορθόδοξοι ιεράρχες που συμμετέχουν σε αυτούς τους διαλόγους πρέπει να προβληματισμούν σοβαρά για την αποτελεσματικότητα αυτών των διαλόγων για να επιτευχθούν εθνικοί, πολιτικοί και κοινωνικοί στόχοι.

Ας γίνουμε συγκεκριμένοι. Ποια είναι η πρακτική ωφέλεια για τους εν διωγμώ τελούντες χριστιανούς της Μέσης Ανατολής ή της Νιγηρίας, επειδή γίνονται διαθρησκειακές διασκέψεις; Προφανώς κανένα απολύτως θετικό πρακτικό αποτέλεσμα δεν προκύπτει τους υπό διωγμό χριστιανούς.

Ο μόνος πραγματικά κερδισμένος από αυτούς τους διαλόγους είναι το Ισλάμ το οποίο παρουσιάζεται ως δήθεν πρόθυμο να καλλιεργήσει πνεύμα ανεκτικότητας την ώρα που δολοφονεί με αποτρόπαιες μεθόδους τους χριστιανούς.

Άρα για ποιο λόγο οι Ορθόδοξοι ιεράρχες προθυμοποιούνται να συμμετάσχουν σε αυτούς τους διαλόγους;

4 comments:

  1. Κάτι σας διέφυγε κ.Τελεβάντο Σας διέφυγαν οι προσωπικοί στόχοι και η αποτελεσματικότητα των οικουμενιστικών διασκέψεων, υπό τις ποικίλες μορφές τους ,να τους επιτύχουν Ασφαλώς δέν αναφερόμαστε στην σύνοδο Φερράρας -Φλωρεντίας που πραγματοποιήθηκε υπό το κράτος δραματικής εθνικής ανάκγης καί είχε σκοπό αυτή και μόνο να εξυπηρετήσει Αναφερόμαστε στους οικουμενιστικούς διαλόγους , διασκέψεις , συνεδριάσεις , λατρευτικές και μή παραστάσεις , συνόδους , ακαδημίες που εισήγαγαν τον διαθρησκεικό οικουμενιμό στην πρακτική πλέον ζωή μέ μία απίστευτη αποτελεσματικότητα Οχι μόνο δέν υπηρετούνται εθνικοί στόχοι , αλλά προάγεται ο εθνομηδενισμός , η λήθη της ιστορίας , η πολιτιστική αποδόμηση καί προπαγανδίζεται η εθνολογική αλλοίωση μέσω της αλόγιστης μετανάστευσης Τό τζαμί στό κέντρο της Αθήνας , η έδρα ισλσμικών σπουδών , η διδασκαλία της πανθρησκείας απο το δημοτικό , οι βλασφημίες που εκτοξεύονται απο τις οικουμενιστικές ακαδημίες , η ισότιμη συμμετοχή της ορθοδοξίας στο Π.Σ.Ε. καί τά προδοτικά κείμενα , η έκβαση των εθνικών πραγμάτων απο το κακό στό χειρότερο μέ αποτέλεσμα την μετανάστευση καί τον βιολογικό αφανισμό είναι πλέον μία πραγματικότητα Τα εθνικά και εκκλησιαστικά συμφέροντα απλώς παραδίδονται Ισως νά μήν είμαι καλά πληροφορημένη , οι οικουμενιστές επισκοποι π.χ.ο Δημητριάδος έβγαλαν άχνα για το μάθημα των θρησκευτικών ; Όμως οι οικουμενιστές προάγονται μέ μόνο προσόν τα οικουμενιστικά διαπιστευτήρια Ποιός αμφιβάλλει καί ποιόν θέλει νά πείσει ο κ .Βαρθολομαίος οτι ο οικουμενισμός δεν είναι ο δούρειος ιππος της Νέας Τάξης ; Η μόνη αλήθεια είναι χωρίς καμμία καταστροφολογία οτι βιώνουμε την νύχτα του Βαρθολομαίου !

    ReplyDelete
  2. Αφού αμφισβητεί και αρνείται κάπως ο Οικουμενικός Πατριάρχης την αντίρρηση των αντιΟικουμενιστών, ότι οι εν εξελίξει Διαθρησκειακοί Διάλογοι δεν οδηγούν σε πανθρησκειακό Συγκρητισμό, ας μας εξηγήσει πώς ακριβώς ο μέσος πιστός να ερμηνεύσει ή ερμηνεύει τις καθημερινές φωτογραφήσεις, βίντεο και εικόνες (γεμάτες νόημα και συμβολισμούς) μετά των ετεροδόξων και ετεροθρήσκων;

    Πώς να εξηγηθεί η παράνομη και πανμοιχειανή σχέση μετά των Φραγκολατίνων και Λουθηροκαλβίνων, πολλώ μάλλον το ΕΠΙΣΗΜΟ ανακοινωθέν που διακοσμεί την Πατριαρχική Ιστοσελίδα, όπου αναγνωρίζεται (υπό τινών ορθοδόξων(;) ακαδημαϊκών θεολόγων) το Βάπτισμα της εν Γερμανία Ευαγγελικής εκκλησίας; Ή πώς να εξηγηθεί η αναγνώρισις τινών άλλων ετερόδοξων μυστηρίων στις αποφάσεις του Μπαλαμάντ;

    Πως να εξηγηθούν Παναγιώτατε, οι σωρηδόν κακόδοξες ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΕΣ αποφάνσεις του Κολυμπαρίου; Πώς ακριβώς να εξηγηθεί η πρός ολοταχώς πιστή αντιγραφή των Βατικάνειων ψευδοΣυνόδων; Η αναγνώριση ιστορικότητας και εκκλησιαστικότητος των αιρετικών «χριστιανικών» Ομολογιακών και Θρησκευτικών Κοινοτήτων τι ακριβώς είναι, αν δεν είναι Διαχριστιανικός Συγκρητισμός;

    Βέβαια, έχει ίσως εν μέρει δίκαιο, ο παναγιώτατος, διότι ο μέσος και απλός αναγνώστης δεν είναι συνηθισμένος με τις διαφορετικές διακριτές θεολογικές έννοιες Διαχριστιανικός/Διαθρησκειακός Συγκρητισμός.

    Μπορεί πράγματι, να μη είναι τόσο εφικτή και ευρέως διαδομένη πρακτική ο Διαθρησκειακός Συγκρητισμός. Αλλά είναι πέραν πάσης αμφιβολίας ότι το πρώτο σχέδιο του Διαχριστιανικού Συγκρητισμού έχει επιβληθεί ληστρικώ τω τρόπω μέσω της κακοΣυνόδου της Κρήτης.

    Επιπρόσθετα, στην Ορθόδοξη Εικονολογία, γνωρίζουμε άπαντες σχεδόν, ότι μια εικόνα παραπέμπει πάντοτε στο πρωτότυπο και αρχέτυπον. Γνωρίζουμε επίσης, ότι η ορθόδοξη Εικονογράφησις είναι τα «θεολογικά συγγράμματα» για τους απλούστερους αλλά και μορφωμένους Χριστιανούς.

    Οι αρχι-Οικουμενιστές, με τις σωρηδόν φωτογραφήσεις και τα οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, διδάσκουν εμμέσως πλην σαφώς τους απλούς Χριστιανούς, ότι όλοι οι διαχριστιανικοί δρόμοι οδηγούν στον ίδιον και αυτόν Θεάνθρωπον Χριστόν. Αυτό όμως με την αυστηρά ορθόδοξη και δογματολογική έννοια αποκαλείται, αναντίρρητα, ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ.

    Συνεπώς κατά την γνώμη μου, όντως έχει εν μέρει κάποιο δίκαιο ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ότι δεν ολοκληρώθηκε το σχέδιο των Θεοσοφιστών για έναν απόλυτο Πανθρησκειακό Συγκρητισμό. Όντως μπορεί και να μη υπάρχει τέτοια επιδίωξη, αλλά στα περί του Διαχριστιανικού Συγκρητισμού;

    ReplyDelete
  3. Επι των ημερών του πατριάρχη Βαρθολομαίου η ορθόδοξη εκκλησία έγινε εκκλησία των κατακομβών υπο διωγμόν Τό συνέδριο για την μεταπατερική θεολογία στην ακαδημία του Βόλου έγινε μέ τις ευλογίες του πατριάρχη Βαρθολομαίου και μέ χαιρετισμό του για καλή επιτυχία Μία εικόνα χίλιες λέξεις Νά έβλεπε κανείς τον Δημητριάδος πώς στεκόταν σαν μαθητής που λέει τό μάθημά του μπροστά στόν μακαρίτη Εφέσου ! Οι καλές προθέσεις μάς μάραναν !

    ReplyDelete
  4. Σύμφωνα και με την ΕΠΙΣΗΜΗ διακηρυγμένη «πανορθόδοξη» απόφαση της «Εκκλησιολογίας του Κολυμπαρίου», έχουμεν τριών ταχυτήτων και τριών λογιών «Εκκλησίες» πλέον, όπως:

    (1) Τις Ετερόδοξες Εκκλησίες (Μονοφυσίτες, Αγγλικανούς, Παπικούς, Προτεστάντες κ.ο.κ.).

    (2) Τις ΔΕΚΑ «ορθόδοξες» Τοπικές Εκκλησίες όπου οι δέκα παναγιώτατοι και σεβασμιώτατοι Προκαθήμενοι υπέγραψαν τα κακόδοξα αποφασισθέντα, και άρα δέσμευσαν ολόκληρες κατά τόπους εκκλησιαστικές κοινότητες (αν αγνοία του Κλήρου και Λαού) στο άρμα του Βατικάνειου Συγκρητισμού, με «Πανορθόδοξο» και «Συνοδικό» άρωμα.

    (3) Και την Μία Αγία Αποστολική Καθολική Πατερική και Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία κατ΄ουσίαν ήτο απούσα εκ της Συνόδου των αρχιΛηστών.

    Ο Δημητριάδος και ο Πατριάρχης, αλληλοευλογούσιν τις γενιάδες τους και καταγράφονται σαφώς στα σημειωματάρια μας, καιρό τώρα, ως οι πλέον ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ αρχηγέτες της μεταπατερικής ανομίας τουτέστιν της λεγομένης πολυ-αιρέσεως του Συγκρητισμού.

    Έμπροσθεν του Πατριάρχου όλα τα γατάκια του Ζηζιούλα κάθονται σούζα και ως καλά μαθητούδια, εν τη απουσία του όμως, όλοι σχεδόν υποκρίνονται τους λέοντες, τι σόϊ ψυχολογία είναι αυτά τα καμώματα δεν μπορώ να τα καταλάβω... προφανώς κυρία Ελένη μου θα πρέπει μάλλον να σπουδάσουμεν και Ψυχολογία για να ψυχολογήσουμε με μαθηματική ακρίβεια τους ανεπρόκοπους αδελφούς μας.

    ReplyDelete