Wednesday, October 11, 2017

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ κ. ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΠΟΛΥΓΕΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΒΑΛΛΑΣ



ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ κ. ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΠΟΛΥΓΕΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΒΑΛΛΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στη “Ρομφαία”:

“Ο Παναγιώτατος κ. Άνθιμος δήλωσε, στο τέλος της χειροτονίας, πως πρέπει να γίνονται Μητροπολίτες «Μακεδόνες, Έλληνες Μακεδόνες και να το λένε».

Δηλαδή οι υπόλοιποι που θα εκλέγονταν δε θα υπερασπίζονταν με τόση θέρμη τα δίκαια της Μακεδονίας;

Μήπως είναι Έλληνες β΄ διαλογής και πρέπει όλοι όσοι καλύπτουν τις Μητροπόλεις από τη Θεσσαλία και πάνω να είναι από τη δεξαμενή υποψηφίων του Παναγιώτατου;

Ας σταματήσουν οι αναφορές με το «μακεδονόμετρο» του Παναγιωτάτου και ας κρίνονται οι νέοι Αρχιερείς με κριτήριο την αγάπη τους για την Εκκλησία και την ικανότητά τους να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις των καιρών.”

Το κείμενο του κ. Πολυγένη είναι αποκαλυπτικό, από πολλές απόψεις, λόγω των στενών δεσμών του με τη Μονή Βατοπαιδίου. Ρίχνει φως σε μια διάσταση που δεν έχει προσεχθεί επαρκώς.

Πολύ πριν τις εκλογές στην Ιεραρχία, στο διαδίχτυο, είδαν το φως της δημοσιότητας κείμενα που μαρτυρούσαν ότι ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου έρριξε όλο το βάρος του υπέρ της εκλογής του π. Δαμασκηνού Κιαμέτη. Παράλληλα ανέλαβε -κατόπιν παρέμβασης του Σεβ. Δημητριάδος- διαμεσολαβητής μεταξύ του βιομήχανου κ. Λούλη και του Σεβ. Δημητριάδος για να λυθούν οι μεταξύ τους διαφορές, εξαιτίας της μεγάλης δωρεάς που έκανε στη Μητρόπολη ο γνωστός βιομήχανος και δεν αξιοποιήθηκε. 

Τελικά παρόλη την υποστήριξη του Αγίου Καθηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου ο π. Δαμασκηνός Κιαμέτης έμεινε στα κρύα του λουτρού, όπως έμεινε και ο Σεβ. Δημητριάδος που τον προωθούσε.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος -ορθότατα- κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ συμπεριφέρεται σαν φεουδάρχης στην Εκκλησία της Ελλάδος. Γι’ αυτό, ακριβώς, μεθόδευσε την απόφαση της Ιεράς Συνόδου σύμφωνα με την οποία ένας Αγιορείτης για να λειτουργήσει ή για να μιλήσει σε μια Μητρόπολη πρέπει να έχει, όχι μόνον πρόσκληση του οικείου ιεράρχη, αλλά και άδεια της Ιεράς Συνόδου.

Αν, λοιπόν, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι -και δικαίως- ενοχλημένος με τις ατέλειωτες βόλτες του Αγίου Καθηγουμενου καθ’ άπασαν την Ελληνική επικράτεια, πολλώ μάλλον δεν θέλει ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ να επηρεάζει καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις εκλογές επισκόπων στην Εκκλησία της Ελλάδος.

Άρα είναι λογικό να πιστέψουμε ότι οι μεθοδεύσεις του Αρχιμανδρίτη Εφραίμ προσμέτρησαν ουσιαστικά στην απόφαση του Αρχιεπισκόπου να υποσκάψει την υποψηφιότητα του Αρχιμανδρίτη Δαμασκηνού Κιαμέτη πέραν των όποιων άλλων λόγων είχε ο Μακαριώτατος να κινηθεί συνωμοτικά εναντίον του ευνοούμενου του Σεβ. Δημητριάδος.

No comments:

Post a Comment